I love my life, that's why I decorate it...





Friday, 18 January 2013

A mother's love never fades...

Hallo allemaal,

Het is al even geleden dat ik wat gepost heb op mijn blog, maar daar ben ik weer.
De laatste tijd heb ik wat problemen gehad met mijn computer, dus kon ik even niet posten.
Gelukkig had ik wel tijd om te scrappen, dus ik kan jullie nu weer een hoop laten zien...

Mijn Miami-album is inmiddels bijna klaar. Dat moet ook, want 8 februari vertrek ik weer naar Miami. Daar ga ik natuurlijk weer een hoop nieuwe foto's maken, dus er komt een vervolgalbum.

De layout hieronder is een leuke fotoserie van mijn zus en mijn neefje op het strand bij Coral Reef State Park John Pennekamp. Deze foto's wilde ik graag als serie bij elkaar houden en zo kwam ik op het idee om de layout op deze manier uit te werken. Zoals je zit heb ik de foto's met twee soorten papier gemat. Het zwarte cardstock heb ik geponst met de Scallop Dot Edge pons van Martha. Om het geheel wat te breken heb ik de blauwe randen erop geborduurd. Het zijn gewoon kruissteekjes met een stiklijntje aan beide kanten ernaast. De takjes heb ik gesneden met mijn cricut. Ze komen van de cartridge Serenade. De besjes heb ik erop gemaakt met een pearlpen.



Hieronder een close-up van de takjes...


In de tuin van mijn zus staat een grote avocadoboom. In de periode dat ik in Miami was, hing de boom vol rijpe vruchten. Iedere ochtend als ik uit bed kwam liep ik eerst de tuin om te kijken of er nog avocado's gevallen waren. Het was een sport om eerder te zijn dan de squirrels, want die vonden ze ook erg lekker.
Over drie weken ben ik weer in mijn Miami bij mijn zus, maar dan zijn de avocado's helaas niet rijp. Vers van de boom zijn ze toch veel lekkerder dan uit het schap van de supermarkt. En ze zijn ook nog eens minstens twee keer zo groot. Anyway, op de volgende layout zijn we avocado's aan het plukken...


De rand, de tekst en de vruchten zitten allemaal aan elkaar vast. Ik heb deze border dus in één keer uitgesneden met de Silhouette die ik een paar dagen te leen had. Mijn Silhouette is overigens bezorgd bij mijn zus en die neem ik straks vanuit Miami mee naar Nederland...!!!
De border komt van Cricut cartridge Elegant Edges. De avocado´s komen van de cartridge Preserves. De tekst heb is een lettertype dat ik in Word gevonden heb. Met Inkscape heb ik er één geheel van gemaakt en vervolgens heb ik het geheel dus gesneden met de Silhouette. Ik vind het erg  leuk om op deze manier mijn eigen ontwerpen te maken en te snijden. De mogelijkheden zijn eindeloos en internet biedt voldoende materiaal om hierbij te gebruiken.


Dat was het voor nu. Ik heb nog meer layouts klaar, die zal ik de komende dagen posten. Ik heb ook nog een flink aantal SVG´s liggen die ik binnenkort zal plaatsen, dus houdt mijn blog in de gaten.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie plaatst...

Groetjes en tot gauw, Iris

2 comments:

  1. Heerlijk hoe enthousiast je erover kan praten!
    En ook heel mooi al die creaties... krijg er gewoon inspiratie door... maar wat te doen met die inspiratie?

    Groetjes Mirella

    ReplyDelete
  2. Heb je die foto's nog ergens digitaal? Ik wil ze wel hebben!

    ReplyDelete