I love my life, that's why I decorate it...





Monday, 5 November 2012

Art Journaling

Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik zowaar weer eens lekker tijd gehad om te hobbyen. Dit heeft geresulteerd in een aantal leuke projectjes die af zijn. Hieronder vindt je de voorpagina van mijn Artjournaling-boek.


Eerst heb ik met dylusions, colorwash sprays en masks de achtergrond gemaakt. Daarna heb ik een hele leuke techniek gebruikt om in de benedenhoek de uil te maken. 

Ik heb op internet een plaatje gezocht dat ik leuk vond en hem daarna met de inkjetprinter uitgeprint op de juiste grootte. Daarna heb ik het stuk waar het plaatje moest komen ingesmeerd met gesso. Het plaatje dat ik geprint heb, heb ik vervolgens op de gesso gelegd en met een brayer glad gerold, zodanig dat er geen lucht meer onder het velletje papier zat. Dit geheel heb ik laten drogen. Het is droog als het papier er weer wit uitziet. Hierna het ik het enigszins nat gesprayed en het papier ervanaf gerold. Het plaatje blijft dan in de gesso staan. Op deze manier krijg je een mooi wazige afdruk van de oorspronkelijke afbeelding.
Dit is ook een hele leuke techniek met oude zwart-wit en sepia foto's.

Hieronder nog een paar close-ups... 




De letters heb ik uitgesneden met de Slice, geƫmbossed en gekleurd met distress-inkt. Ik heb geprobeerd het een beetje natuurlijke of aardse uitstraling te geven.



Ik hoop dat jullie het weer een leuke layout vinden. Ik zelf ben erg weg van de gesso-techniek die ik hier heb  gebruikt.

Laten jullie weer weten wat je ervan vindt? Ik vind het erg leuk als jullie commentaar achterlaten.

Groetjes en tot gauw, Iris


No comments:

Post a Comment