I love my life, that's why I decorate it...





Monday, 29 October 2012

Herfst

Hallo allemaal,

In mijn Art Journal boek heb ik een layout gemaakt met het thema Herfst.
Ik heb gewerkt met dylusions, stempels, gesso en die-cuts. De tekst heb ik er opgezet met een hele oude techniek. Ik ga eerst de foto's laten zien en dan zal ik de techniek die ik heb gebruikt om die tekst erop te zetten uitleggen.


Dit is de linkerpagina van mijn Herfst-layout. Eerst heb ik allerlei die-cuts van bladeren opgeplakt aan de onderrand. Daarna heb ik er gesso overheen gedaan en die ook naar boven door laten lopen.
Na de gesso heb ik de kleur aangebracht met de dylusions en met een mask en water heb ik de bomen gemaakt.


Waar de "umbrellaman" staat heb ik het de gesso express wat minder hoog erop gezet. Zo krijg je het idee dat het mannetje een mistig bos inloopt. De "Umbrellaman" heb ik gestanst uit boekpapier en weer met dylusions gekleurd.


Omdat op de gesso de dylusions niet echt houden heb ik deze verder gekleurd met mijn distressinkten. Waarbij ik de bladeren nog iets verder naar voren heb laten komen door ze wat meer kleur te geven dan de achtergrond.


Met de stempels van Dylusions heb ik de bladeren gestempeld. Ik heb ze ingekleurd met Perfect Pearls die ik heb gemengd met Arabische gom en een beetje water.


En dit is de tekst die ik tot slot op deze layout heb gezet. De techniek die ik hiervoor gebruikt heb leg ik aan het einde van deze post uit.


Dit is de rechterpagina van mijn Herfst-layout. De bomen die hier te zien zijn, zijn in principe het negatief van de bomen op de linkerpagina. Dit doe je door de mask die je hebt gebruikt nat op de andere kant van je layout te leggen.


Dit hert heb ik uitgesneden met mijn Slice. Vervolgens heb ik het blad waar het hert uitgesneden was als mal gebruikt en het hert zo met distressinkt op de layout gezet. Bij de poten heb ik het een beetje vaag gehouden, dan is het net of hij in de mist staat. Met een witte pen heb ik er een lijntje omheen gezet om de het hert wat scherper te maken en meer op de voorgrond te plaatsen.


Deze paddenstoelen zijn gestempeld met de stempels van Dylusions en ingekleurd met aquamarkers. Ook hier heb ik met de witte pen gewerkt om het meer op de voorgrond te zetten en dat heb ik ook met de bladeren gedaan.


Dan de techniek die ik vaak gebruik om teksten op mijn layouts te zetten. Het is al een heel oud trucje eigenlijk. Ik print een tekst, of een stempel die ik niet heb maar graag op mijn layout wil zetten, met de printer op gewoon papier. Vervolgens leg ik er patroonpapier overheen met de ruwe kant boven en trek het plaatje of de letters over. Dit doe ik met een hard potlood (2H) zodat ik een mooie scherpe lijn krijg. Hierna draai ik het patroonpapier om en met een zacht potlood (4B) kleur ik de achterkant van het plaatje helemaal dicht. Zorg dat je goed alles bedekt heb.
Leg nu het patroonpapier met het plaatje naar boven op de plek waar je het plaatje of de tekst wilt hebben. Neem een ballpoint (heeft een mooie scherpe en harde punt) en trek het plaatje over. Je patroonpapier geeft nu waar jij tekent de inkt van het potlood dat je net op de achterkant hebt aangebracht af op je layout. Vervolgens kun je op je layout je plaatje of tekst overtrekken met een fineliner.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. Het is echt een hele leuke techniek...

Ik hoop dat jullie mijn Herfst-layout leuk vinden. Zelf vind ik hem erg mooi geworden.


No comments:

Post a Comment