I love my life, that's why I decorate it...





Thursday, 23 August 2012

Nieuwe embossingmallen

Onlangs zag ik ergens een Tim Holtz embossingmal met plaatwerk als bij een oud vliegtuig. Ik was er direct helemaal weg van en niet snel daarna heb ik deze mal dan ook gekocht.

Voor de mensen die niet weten over welke embossingmal ik bedoel volgt hier het plaatje ervan.















Vandaag  ben ik met de rechtermal, met het plaatwerk, gaan experimenteren en het eindproduct is erg leuk geworden...

Ik heb uit blik een paspop van Tim Holtz Dies gestanst. Deze heb ik geƫmbossed met de mal met het plaatwerk. Vervolgens heb ik het blikken stansje gekleurd met Ten Seconds Studio Ver-Day Paint Copper. Eerst heb ik het stansje geverfd. Toen deze laag droog was heb ik met een zeesponsje er nog wat verf op gedept. Hierna heb ik er, toen de verf nog nat was, Ten Seconds Studio Ver-Day Patina op gespoten. En even laten liggen tot dit zijn werk had gedaan. Vervolgens heb ik het geheel ingesmeerd met zwarte acrylverf. Veel mensen gebruiken hier Dabbers voor. Ik gebruik gewoon de goedkope tubes verf van de Action. Die doen ook prima werk en het scheelt een hoop geld. Nadat ik de verf even had laten drogen ben ik het geheel weer schoon gaan wrijven. Het resultaat is dat je blik op mooi verweerd koper gaat lijken. Tot slot heb ik nog even een schuurblokje erover gehaald om de embossinglijnen er wat meer uit te laten komen.

Het resultaat:


En de close-up...


No comments:

Post a Comment