I love my life, that's why I decorate it...





Sunday, 5 February 2012

A Little bit of History

Hallo,

Zoals ik al in een eerdere post heb verteld is in 2009 mijn moeder 65 jaar geworden. Omdat ik dit een memorabele leeftijd vond heb ik als verrassing een scrapalbumpje gemaakt voor haar met als onderwerp haar leven.

Hieronder de foto's...

Dit is de voorkant van het album. De kaft is gemaakt van karton. Eerst heb ik met gesso bloemen op rechtsonder gemaakt door middel van mallen die ik heb gesneden met de cricut. Vervolgens heb ik de hele kaft geverfd met Cracklepaint. Het album is bij elkaar gebonden met de Zutter Bind-It-All. Aan de ringen heb ik allemaal lintjes geknoopt. Ik ben gek op klokken en dit is natuurlijk een prachtig project op klokken bij te gebruiken. Deze stempel van een klok heeft dan ook een centrale plek op de layout gekregen.


Op de volgende foto zie je de bloemen die gecreƫerd zijn met gesso en cracklepaint in detail.











 

Zoals ik eerder al meldde vind ik het leuk om borduren op papier te combineren met het scrappen. Hier weer een voorbeeldje daarvan. Vaak is het ook handig om het borduren te gebruiken als je een een lege plek in je layout hebt en niet echt weet wat je ermee moet...







 




Dit album heb ik met veel plezier en liefde voor mijn moeder gemaakt. Ik hoop dat ze er vaak met plezier in mag kijken.

Tot snel, Iris

2 comments:

  1. Iris joh! Wat is dat een prachtig boek! Die moet ik (in het kader van familiegeschiedenis) natuurlijk ook een keer in het echt bekijken!
    Groetjes,
    Marilyn

    ReplyDelete
  2. Hi Marilyn, leuk dat je het album leuk vindt... Je bent natuurlijk altijd van harte welkom om het in het echt te komen bekijken... Of ik kom gewoon een keer jouw kant op... Dikke kus, Iris

    ReplyDelete