I love my life, that's why I decorate it...





Sunday, 19 June 2011

Miami

Hallo,

In 2008 ben ik naar Miami geweest om mijn zus en haar gezin te bezoeken. Ik was nog nooit in Amerika geweest en ik vond het geweldig. We hebben prachtige plaatsen bezocht als de Everglades, Fairchild Botanical Gardens, Key Largo, etc. Ik heb ook met dolfijnen gezwommen en dat was fantastisch... Een droom die uitkwam... Naast de toerist uithangen heb ik ook veel geshopt. Geweldig wat je daar allemaal aan scrapspullen kan kopen en allemaal veel goedkoper dan hier. Ik vertrok van huis met twee grote koffers. Eén gevuld met hagelslag, ontbijtkoek, eierkoeken en alles wat ze daar niet kunnen kopen en verschrikkelijk missen... De andere koffer zat kleding in, maar die was niet vol...
Toen ik terugging had ik dus anderhalve koffer gevuld met scrapspullen. Mijn koffers waren niet te tillen, maar ik heb ze thuis gekregen...

Op het moment ben ik mijn scrapalbum van Miami aan het maken. Ik zal de layouts die ik al heb gemaakt in deze post zetten. Ik heb ze niet in de goede volgorde gemaakt. Ik pak gewoon de foto's waar ik zin in heb om te scrappen of waar ik een bepaald idee bij het. Het zou dus kunnen dat je verschilllende onderwerpen meermalen voorbij ziet komen. Ik hoop dat je mijn layouts leuk vind... Ik vond het in ieder geval leuk om ze te maken...

Deze layout heb ik echt helemaal zelf gemaakt. Ook de achtergrond dus. Ik ben begonnen met witte cardstock. Ik heb een mask gebruikt van de wereld en ben begonnen met glimmermist die wereldkaart over te brengen op het papier. Toen heb ik mijn vliegreis erin getekend... Nou ja, zo ongeveer dan... Aan de rechterkant heb ik mijn Ledger stempel van HeroArts gebruikt. Ik heb hem ook gebruikt op het vliegtuig. Die heb ik uitgesneden met mijn cricut en komt van de cartridge Wall Décor and more... Ik vind het heel leuk om mijn eigen achtergronden te maken. Het maakt je werk nog persoonlijker...
De tekst "Let's fly Away" heb ik geprint en gekopiëerd met een kopieermachine die een toner gebruikt. Er staat nog een laserprinter op mijn verlanglijst... dat maakt het nog makkelijker om dit te doen. Na het kopiëren heb ik brede tape over de tekst geplakt en vervolgens het geheel in water gelegd. Na ongeveer een half uurtje kun je het papier van de tape halen (rollen) en blijft de tekst op de tape staan. Op deze manier kun je ieder font gebruiken en waar je maar wilt op je layout kunt plakken. Op deze manier kun je ook plaatjes die je gedownload hebt als een soort stempels op je layout gebruiken.








De volgende foto's zijn gemaakt op de eerste dag bij mijn zus thuis. Ik heb een Martha Stewart pons gebruikt en ik heb de bloemen gesneden met mijn cricut (Tie the Knot - cartrigde). Het leuke met deze bloemen is dat ik ze een soort van 3D gemaakt heb door ze te embossen met een knikker. Ik heb een knikker gebruikt omdat de bloemen vrij groot zijn en met een embossingpen krijg je dan al gauw strepen te zien. De knikkers zorgen dat het papier mooi glad blijft. Om de bloemen bol te houden heb ik 3D kit gebruikt om ze op te plakken. Zorg hierbij dat je de holtes goed opvult. Anders worden je bloemen platgedrukt als je je album dicht doet. Het was de eerste keer dat ik dit met bloemen deed en ik vind het resultaat heel erg geslaagd. Ik denk niet dat ik nog snel bloemen plat op mijn layout zal plakken. Dit maakt de boel veel levendiger...  


 
Hier een close-up van de 3D-bloemen. De meeldraden heb ik gestanst met de Bigshot en de Fraim Straigt die-cut van Creatables. Ze matchen perfect al zeg ik het zelf...


In de volgende layout zie je mij achter mijn laptop. Ik zit hier te skypen met thuis. Op mijn schoot zit mijn neefje Lennart. Op mijn beeldscherm zie je mijn man Marcel met onze dochter Lara op schoot. De telefoon en het woord Howdy heb ik gemaakt met mijn cricut en de cartridge Sentimentals.

 

Voor het woord Howdy en de telefoon heb ik zwart papier gebruikt dat, als je het schuurt, wit wordt. Dit geeft een heel leuk effect. Helaas weet ik niet meer welk merk het papier is aangezien ik het al heel lang geleden heb gekocht. Maar ik denk dat als je er naar vraagt in de Scrapwinkel dat ze je dan wel kunnen helpen.

 

Okee, dat is het voor vandaag... Aangezien het vaderdag is ga ik nu met de kinderen op bezoek bij mijn ouders. Er komen nog meer layouts van Miami dus hou mijn blog in de gaten. Ik heb ook een prachtig canvasje gemaakt dat ik ook op mijn blog zal laten zien zo gauw de persoon waar hij voor is hem ontvangen heeft...

Tot snel... Iris

2 comments:

  1. Wat een VETTE layouts! Leuk die telefoon!
    xoxo Annette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Annette, Dank je wel... Misschien heb je het inmiddels gezien, maar ik ben mijn blog aan het omzetten naar Nederlands... Maakt het wat gezelliger vindt je niet? En ik woon tenslotte weer in Nederland, dus waarom niet...

      Groetjes, Iris

      Delete