I love my life, that's why I decorate it...





Monday, 20 June 2011

Dusty Canvas...

Twee weken geleden kwam mijn tante naar me toe en vroeg me of ik een canvas voor haar schoondochter wilde maken. Ze was jarig en vond het een leuk idee om haar een canvas te geven met een foto van hun nieuwe pup.... Een Saarloos Wolfshond... Wat een leuk beestje is dat...

Ik vond het erg moeilijk in eerste instantie om te beginnen aangezien ik geen idee had van de smaak van haar schoondochter was, ik heb toen aan mijn tante gevraagd met welke kleur hun huis is ingericht en met deze kleuren heb ik toen het canvas gemaakt. Dat leek me wel het veiligste om te doen en ik moet zeggen dat ik het resultaat erg leuk vind. Gisteren heeft mijn tante de canvas gegeven en ze vond hem erg mooi... Ze was er erg blij mee... Nieuwschierig geworden...???  Hieronder de foto van het canvas...



Eerst heb ik het canvas Skyblue geverfd met acrylverf. Toen heb ik de corners gestempeld met bubbeltjesplastic en ze een beetje gedisstressed met Faded Jeans. De bloemen zijn van de stans van Tim Holtz. Ik heb ze wederom uit wit papier gestanst en ze toen gekleurd met distress inkt Faded Jeans en Black Soot. Het silver is gekleurd met een inktpad van Colorbox. Om de bloemen heb ik fibers gedraaid. Dat geeft altijd wel een leuk effect.

De swirls aan de zijkanten van de foto heb ik gemaakt met diecut van provocraft en de corners zijn gemaakt met een diecut van Nellie's Multi Frame's. Tot slot de letters, die heb ik uitgesneden met de cricut en komen van de cartridge "Storybook". Ik heb ze gekleurd met Faded Jeans Distress Inkt en daarna geëmbossed. De embossingfolder die ik heb gebruikt heeft geen naam, maar het is de folder met de balletjes (bubbles) in verschillende grootte. Er zit geen patroon in. De bobbeltjes die ik door het embossen in de letters kreeg heb ik gekleurd met zilver en daar heb ik ook de zijkanten van de letter mee aangezet. Het hartje is gemaakt met de spellbinder "Shapeabilities Timeless Heritage".

Nou, dat ik hoe ik het canvast heb gemaakt. Ik hoop dat het je inspireert voor je eigen scrapkunstwerken...

Tot later, Iris

No comments:

Post a Comment